تحصیل در قبرس شمالی| کاملترین اطلاعات مهاجرت تحصیلی قبرس شمالی ۲۰۲۲

راهنمای جامع مهاجرت تحصیلی به قبرس

این مقاله توسط تیم راه جو ، نماینده رسمی دانشگاه بین المللی قبرس شمالی(CIU) تنظیم شده است.چنانچه قصد مهاجرت ساده ، فوری و ارزان به یکی از امن ترین و بهترین کشورهای دنیا را دارید ، گام به گام با ما همراه باشید.

کلیه مراحل ثبت نام و اخذ اقامت تحصیلی بصورت رایگان توسط ما انجام می شود زیرا ما نماینده رسمی دانشگاه بین المللی CIU قبرس شمالی در ایران هستیم.

مراحل مهاجرت تحصیلی به قبرس

تحصیل در قبرس با اخذ پذیرش تحصیلی شروع میشود که این مرحله بصورت رایگان توسط تیم مهاجرتی راه جو (نماینده قانونی دانشگاه بین المللی CIU در ایران) انجام میشود.در این مرحله فرد متقاضی ضمن ارسال مدارک مورد نیاز به تیم راه جو منتظر پاسخ از سمت دانشگاه CUI می ماند و به هیچ عنوان نیاز به حضور فرد در قبرس نیست.

پس از اخذ پذیرش اولیه ،مکاتبات و هماهنگی لازم با متقاضی محترم انجام میشود. پس از این مرحله شما میتوانید  می توانید با مدارکی که از تیم مهاجرتی راه جو دریافت کرده اید و سایر مدارک مورد نیاز به راحتی به قبرس سفر کند و بدون هیچ واسطه ای شهریه را به دانشگاه CUI پرداخت نمایید و تحصیل را شروع کند.

یکی از محاسن ثبت نام در دانشگاه های قبرس عدم نیاز به مدرک زبان است. فقط کافی است در آزمون اولیه که بصورت آنلاین برگزار می شود ۶۵ درصد نمره را کسب کنید و اگر موفق به کسب ۶۵ درصد نمره نشدید میتوانید یک دوره زبان در همان دانشگاه بگذرانید که حدود ۴ ماه طول میکشد .لازم به ذکر است چنانچه از طریق راه جو اقدام به ثبت نام نمایید ، بین ۵۰ تا ۷۰ درصد امکان اخذ بورسیه وجود دارد. 

چنانچه با خانواده قصد مهاجرت به این کشور دارید همسر شما میتواند در کنار دوران تحصیل شما مشغول بکار شود و همچنین فرزند شما میتواند در مدارس بین المللی درس بخواند. علاوه بر موارد فوق پدر و مادر شما میتوانند از مزایای اخذ اقامت رایگان در قبرس استفاده کنند. از آنجایی که دانشگاههای درجه بالای قبرس با سایر دنیا در ارتباط هستند، این امکان وجود دارد تا شما در سال آخر بعنوان دانشجوی مهمان و جایگزین در کشورهایی چون کانادا ، آمریکا انگلیس و … ادامه تحصیل دهید و از مزایای ویزای کار و اقامت کشور ثانویه بهره مند شوید.

اخذ پذیرش در دانشگاههای قبرس از طریق نماینده رسمی دانشگاه CIU (تیم مهاجرتی راه جو ) بصورت رایگان و کمتر از ۳ هفته انجام میشود.

درباره کشور قبرس

قبرس جزیره ای زیبا با مساحت ۹۲۵۱ کیلومتر مربع و جمعیت یک میلیون و صد هزار نفر، در شرق دریای مدیترانه واقع شده و پایتخت آن نیکوزیا است. این جزیره به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده است که بخش شمالی ترک زبانان  و بخش جنوبی عموما به زبان یونانی صحبت میکنند. این جزیره سومین جزیره بزرگ مدیترانه محسوب میشود.نام قبرس به علت صادرات زیاد مس در گذشته ، برگرفته از کلمه (کوپروس) است. قبرس دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای است بگونه ای که تابستانهای آن تا حدودی گرم و زمستانهای آن معتدل است و از بارش برف خبری نیست. گردشگری درآمد مهم کشور قبرس محسوب میشود.مردم قبرس شمالی آرام و خوش برخورد هستند و آمار جرم در این جزیره بسیار پایین و نزدیک به صفر است.دانشگاه بین المللی CUI در بخش شمالی و ترک زبان قبرس قرار گرفته است.

دانشگاههای قبرس

قبرس شمالی یکی از مقاصد مهم مهاجرت برای دانشجویان است. دانشگاههای متعدد و دارای رتبه مناسب جهانی در کنار هزینه های تحصیل مناسب، باعث شده است مهاجران زیادی به این کشور وارد شوند. در نقشه زیر دانشگاههای ثبت شده بر روی نقشه گوگل در کشور قبرس را مشاهده میکنید.

چرا قبرس؟

قبرس از لحاظ رتبه تحصیلی و دانشگاهی جایگاه ۴۶ در دنیا دارد.

قبرس از لحاظ سهولت راه اندازی بیزینس رتبه ۳۷ در دنیا دارد.

قبرس رتبه ۲۶ اقتصاد دنیاست.

قبرس رتبه ۵ امنیت دنیا را بخود اختصاص داده است.

منبع : free-apply و  نشریه forbes

جدول رشته و شهریه (پزشکی)

شهریه های ارايه شده در جدول زیر برای یک سال یعنی ۲ترم تحصیلی است. که با احتساب تخفیف بورسیه آورده شده ذکر شده است.

عنوان  رشته

مدت به سال

شهریه یک سال

پزشکی

۶ سال

۶۶۰۰ یورو

دندان پزشکی

۵ سال

۵۴۹۰ یورو

داروسازی

۵ سال

۲۲۵۰ یورو

اگر سوالی دارید از طریق بخش پشتیبانی با ما در تماس باشید.

راهجو شعار