تحصیل در رشته بلاکچین و ارز دیجیتال

نظر شما برای ما بسیار ارزشمند است.

امتیاز4.7 توسط 56نفر

اولین نفری باشید که امتیاز می‌دهید!

فرم زیر را تکمیل نمایید. به زودی با شما تماس میگیریم.

تحصیل در رشته بلاکچین و ارز دیجیتال

تحصیل در رشته دانشگاهی بلاکچین و ارزهای دیجیتال یک تجربه ارزشمند و چالش برانگیز است. این فن آوری با قابلیت های بسیار بالا در زمینه اتصال علوم مختلف مانند کامپیوتر، اقتصاد و آمار ، به زودی دنیا را متحول خواهد کرد. آنچه در این مقاله مرور میکنیم شامل معرفی این رشته، فرصت های شغلی ، لیست دانشگاهها و مهارتهای لازم در زمینه تحصیل در رشته بلاک چین و ارزهای دیجیتال است. با راه‌جو همراه باشید.

بلاکچین و ارز دیجیتال چیست؟

بلاکچین مانند یک دفتر حسابداری سنتی است با این تفاوت که ساز و کاری متفاوت جهت ثبت داده ها ارائه می دهد بگونه ای که با انتشار نسخه های مختلف از این دفتر ، بستری ایمن و یکپارچه برای ثبت داده ها فراهم میکند. ارزهای دیجیتال دارایی هستند که بر بستر این تکنولوژی ساخته شده اند و شناخته شده ترین آنها بیتکوین در سال ۲۰۰۹ به عنوان اولین ارز دیجیتال غیر متمرکز رونمایی شد.


با تحصیل در رشته بلاکچین و ارز دیجیتال چه چیزهایی یاد میگیریم؟

حوزه بلاک چین و ارز دیجیتال یک حوزه به سرعت در حال تکامل و بین رشته ای است که علوم کامپیوتر، را با سایر علوم ترکیب می کند. با مطالعه این رشته می توان انتظار داشت موارد زیر را بیاموزیم:

  • فناوری بلاک چین: درک مفاهیم اساسی بلاک چین، از جمله نحوه عملکرد، ویژگی‌ها و کاربردهای بالقوه آن
  • رمزارز: درک عمیقی از ارزهای پایه مانند بیت کوین و اتریوم، از جمله تاریخچه، ویژگی ها و پیامدهای اقتصادی آنها.
  • رمزنگاری: یادگیری مفاهیم اساسی رمزنگاری و الگوریتم های مورد استفاده در بلاک چین و ارزهای دیجیتال، مانند هش، امضای دیجیتال و الگوریتم های اجماع.
  • اقتصاد: درک اقتصاد ارزهای دیجیتال، از جمله عرضه و تقاضا، بازارهای مالی و تأثیر آن بر سیستم مالی سنتی.
  • تمرکز‌زدایی: درک مفهوم تمرکز زدایی و چگونگی انجام تراکنش ها بر بستر بلاک چین و ارزهای دیجیتال
  • امنیت و مقررات: مطالعه جنبه های قانونی و نظارتی بلاک چین و ارز دیجیتال، از جمله مسائل مربوط به امنیت، حریم خصوصی و مالکیت معنوی.
  • کاربردها: کاوش در کاربردهای مختلف فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال، از جمله هویت دیجیتال، مدیریت زنجیره تامین، و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi). به طور کلی، مطالعه در زمینه بلاک چین و ارزهای دیجیتال، درک جامعی از جنبه های فنی، اقتصادی و قانونی این حوزه که به سرعت در حال تحول و توسعه است را فراهم می کند.

برای موفقیت در رشته تحصیلی بلاکچین و ارزهای دیجیتال به چه مهارتهایی نیاز داریم؟

  • مهارت فنی: شما باید درک صحیحی از علوم کامپیوتر، برنامه نویسی و رمزنگاری داشته باشید. که شامل آشنایی مختصر با زبان های برنامه نویسی مانند پایتون، سی پلاس پلاس و جاوا اسکریپت و همچنین دانش عمومی پلتفرم های مختلف بلاک چین، مانند اتریوم و بیت کوین می‌شود.
  • ذهن تحلیلگر: توانایی تجزیه و تحلیل داده ها برای دانشجوی تحصیل در رشته بلاکچین و ارزدیجیتال یک مساله مهم است که شامل درک اقتصاد رمزارزها و توانایی ارزیابی پتانسیل رشد و قابلیت پذیرش آنها برای مردم است.
  • مهارت های حل مسئله: بلاک چین و ارزهای دیجیتال، فناوری های پیچیده و همیشه در حال تکامل هستند، بنابراین توانایی شناسایی و حل مشکلات ضروری است.
  • مهارت های ارتباطی: توانایی توضیح مفاهیم و فناوری های پیچیده به زبان ساده بسیار مهم است، زیرا باید بتوانید با افراد و شرکتها در زمینه های مختلف و با سطح تخصص متفاوت ارتباط برقرار کنید.
  • سازگاری: حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال دائما آپدیت می‌شود، بنابراین شما باید بتوانید خود را با تحولات و روندهای جدید وفق دهید تا یک فرد به روز و قابل رقابت باقی بمانید.

رشته تریدری در دانشگاه و تحصیلات آکادمیک

برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای در رمزارز و فارکس، شما نیاز به داشتن دانش تکنیکی و فاندامنتال درباره بازارهای مالی دارید. شما می‌توانید این دانش را با تحصیل در رشته‌های مرتبط با سواد مالی مثل مدیریت مالی، بازرگانی، حسابداری و اقتصاد به دست آورید . البته این رشته‌ها تنها پایه‌ای برای شروع ترید هستند و برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق در این حوزه باید تجربه، تمرین و آموزش مداوم داشته باشید. همچنین خواندن کتاب‌های مرتبط با ترید، تحلیل بازارها و روانشناسی تریدرها می‌تواند به شما کمک کند.

برخی از کتاب‌هایی که در زمینه ترید فارکس و رمز ارز باید بخوانید شامل :

  • Trading in the Zone اثر Mark Douglas: این کتاب به شما آموزش می‌دهد که چگونه یک ذهنیت برنده را توسعه دهید و از موانع عاطفی که می‌تواند بر عملکرد ترید شما تأثیر بگذارد غلبه کنید.
  • Technical Analysis of the Financial Markets اثر John J. Murphy: این کتاب اصول و تکنیک‌های پایه‌ تحلیل تکنیکی را توضیح می‌دهد، مثل الگوهای چارت، شاخص‌ها، روند‌ها و سیستم‌های ترید.
  • The Intelligent Investor اثر Benjamin Graham: این کتاب یک راهنمای فاندامنتال برای سرمایه‌گذاری دارایی‌های کم‌ارزش و بهره‌برداری از آن‌ها است.
  • Mastering Bitcoin اثر Andreas Antonopoulos: این کتاب تکنولوژی و مفاهیم بیت‌کوین و سایر رمزارزها را توضیح می‌دهد، مثل بلاک‌چین، رمزنگاری، استخراج و کیف‌پول‌ها.
  • The Crypto Book اثر Siam Kidd: این کتاب یک بررسی جامع از بازار رمزارز را ارائه می‌دهد که شامل تاریخچه و آینده ارزهای دیجیتال و همچنین استراتژی‌ها و نکات عملی برای تریدر شدن است.

برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای در رمزارز و فارکس، شما همچنین باید یک کارگزار معتبر انتخاب کنید، با یک حساب آزمایشی تمرین کنید، یک استراتژی ترید را توسعه دهید، ریسک خود را مدیریت کنید، یک دفترچه ترید داشته باشید و از اخبار و رویدادهای بازار آگاه شوید. با تعهد، انضباط و کار سخت، شما می‌توانید یک تریدر موفق شوید.


بررسی فرصت های شغلی برای تحصیل دانشگاهی بلاکچین و رمز ارزهای دیجیتال

فرصت های شغلی متنوعی برای فارغ التحصیلان در رشته بلاک چین و ارزهای دیجیتال وجود دارد از جمله:

  • توسعه دهنده بلاک چین: به عنوان یک توسعه دهنده شما مسئول طراحی، ساخت و نگهداری اپلیکیشن ها و خدمات بلاک چین خواهید بود که شامل ایجاد قراردادهای هوشمند، توسعه برنامه های غیرمتمرکز (dapps) و تضمین امنیت و مقیاس پذیری سیستم های بلاک چین است.
  • معامله گر ارزهای رمزنگاری شده: به عنوان یک تریدر در زمینه ارزهای دیجیتال، به منظور به حداکثر رساندن سود، ارزهای رمزنگاری شده را می خرید، می فروشید و معامله می کنید. این امر مستلزم درک عمیق روند بازار، تحلیل تکنیکال و مدیریت ریسک است.
  • تحلیلگر بلاک چین: یک شاغل در زمینه تحلیلگری بلاک چین، بینشهای تخصصی از جمله روندهای نوظهور، شرایط بازار و خطرات بالقوه را ارائه می‌دهد. شما همچنین مسئول انجام تحقیقات و نوشتن گزارش هایی خواهید بود که به شرکت ها و سرمایه گذاران در تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند.
  • مشاور بلاک چین: به عنوان یک مشاور بلاک چین، با شرکت ها و سازمان ها همکاری خواهید کرد تا به آنها در درک و پیاده سازی فناوری بلاک چین کمک کنید که این شامل ارزیابی مزایا و خطرات بالقوه بلاک چین، توسعه استراتژی های بلاک چین و ارائه راهنمایی در مورد انطباق با مقررات آن کشور است.
  • محقق ارزهای رمزنگاری شده: به عنوان یک محقق رمز ارز و بلاک چین، شما مسئول انجام تحقیقات در مورد ارزهای دیجیتال، از جمله روند بازار، نرخ پذیرش، و تغییرات نظارتی خواهید بود. شما همچنین در توسعه پروژه های ارزهای دیجیتال جدید و کمک به پیشرفت این حوزه مشارکت خواهید داشت.

تحصیل خارج کشور در رشته بلاکچین و ارزهای دیجیتال

در پاسخ به سوال « کدام دانشگاه ها خارجی و ایرانی رشته بلاکچین و ارزدیجیتال ارائه می‌دهند؟» دو بخش مجزا تهیه کرده‌ایم. در بخش اول لیستی از بهترین دانشگاه‌های رشته بلاک چین و ارزهای دیجیتال خارج از ایران را آورده ایم لطفا توجه داشته باشید که این دانشگاه ها به ترتیب خاصی لیست نشده اند. لیست دانشگاه های ایران در زمینه بلاکچین و ارزهای دیجیتال در ادامه آمده است.

دانشگاه استنفورد آمریکا: یکی از بهترین دانشگاه‌ها در زمینه بلاکچین و ارزهای دیجیتال دانشگاه استنفورد است که سابقه طولانی در نوآوری و کارآفرینی دارد .بخش علوم کامپیوتر این دانشگاه دارای یک مرکز تحقیقات بلاک چین است و تحقیقات بین رشته ای را در مورد جنبه های فنی، اقتصادی و اجتماعی فناوری بلاک چین انجام می دهد. طبق گزارش کمپانی US News & World Report ، برنامه علوم کامپیوتر دانشگاه استنفورد در رتبه دوم ایالات متحده قرار دارد.

موسسه فناوری ماساچوست آمریکا: یکی از دانشکده های برتر فنی و مهندسی پیشرو در جهان است که تمرکز زیادی بر علوم کامپیوتر، ریاضیات و مهندسی دارد. همچنین دارای یک برنامه ارز دیجیتال است که به بررسی پتانسیل رمز ارزها و فناوری بلاک چین اختصاص دارد. براساس گزارش کمپانی US News & World Report ، این دانشگاه رتبه اول را در ایالات متحده و چهارم را در جهان برای علوم کامپیوتر دارد.

دانشگاه کارنگی ملون آمریکا: یک از بهترین دانشگاه ها در این زمینه دانشگاه کارنگی ملون است که با داشتن یک برنامه قوی در زمینه علوم کامپیوتر و اعضای هیئت علمی متخصص در زمینه هایی مانند رمزنگاری، امنیت شبکه و سیستم های توزیع شده فعالیت دارند. بر اساس US News & World Report، این دانشگاه از نظر علم کامپیوتر در رتبه یازدهم ایالات متحده قرار دارد.

دانشگاه کالج لندن: این دانشگاه در علوم کامپیوتر، رمزنگاری و امنیت شهرت زیادی دارد و یکی از دانشگاه های پیشرو در اروپا برای تحقیقات در این زمینه ها است. همچنین دارای یک مرکز اختصاصی برای تحقیقات بلاک چین، فناوری های دیجیتال است. بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، کالج لندن در رتبه هفتم اروپا و هفدهمین در جهان برای علوم کامپیوتر قرار دارد.

دانشگاه ملی سنگاپور: این دانشگاه آسیایی در زمینه علوم و مهندسی کامپیوتر شناخته شده است و تمرکز زیادی بر تحقیقات در زمینه‌هایی مانند رمزنگاری و امنیت دارد. همچنین دارای مرکز فناوری‌های کوانتومی است که تحقیقاتی را در خصوص رمزنگاری و بلاک چین انجام می‌دهد. بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، این دانشگاه در رتبه 25 جهان برای علوم کامپیوتر قرار دارد.

تحصیل در رشته بلاکچین و ارز دیجیتال قبرس شمالی

قبرس شمالی یک مرکز رو به رشد برای آموزش و تحقیقات در زمینه تحصیل بلاکچین و ارزهای دیجیتال است و چندین دانشگاه رشته هایی در این زمینه ارائه می دهند. دانشجویانی که در قبرس شمالی بلاک چین و ارزهای دیجیتال را مطالعه می‌کنند، در مورد آخرین فناوری‌ها و پیشرفت‌ها در این زمینه‌ آموزش می‌بینند و علاوه بر آن تجربه های عملی در توسعه نرم افزارها و خدمات مبتنی بر بلاک چین کسب می‌کنند.

از نظر فرصت های شغلی، قبرس شمالی یک محیط پر جنب و جوش و رو به رشد برای متخصصان بلاک چین و ارزهای دیجیتال است و بسیاری از استارتاپ ها و شرکت های تاسیس شده در این زمینه ها فعالیت دارند. فارغ‌التحصیلان رشته های بلاک چین و ارزهای دیجیتال در قبرس شمالی می‌توانند فرصت‌های متنوعی برای اشتغال در صنایع، موسسات مالی، مراقبت‌های بهداشتی، انرژی و غیره داشته باشند. از دیگر مزایای تحصیل در رشته بلاکچین و ارزدیجیتال در قبرس شمالی عدم وجود قوانین سختگیرانه و محدود کننده در این کشور است و بسیاری از کسب و کارها به راحتی از ابزار پرداخت بیتکوین و تتر استفاده میکنند.

از بهترین دانشگاه های قبرس در زمینه تحصیل رشته بلاکچین و ارز دیجیتال می‌توان دانشگاه «مدیترانه شرقی» و «نیر ایست» را نام برد.

دانشگاه نیر ایست (خاور نزدیک) قبرس شمالی: این دانشگاه رتبه ا الی ۲ را در بین دانشگاه های قبرس شمالی به خود اختصاص داده است. اگر معیار «تحصیل ارزان در رشته بلاکچین خارج از کشور» برای شما اهمیت دارد، نیــر‌ایــست (خاور نزدیک) یک دانشگاه بلاک چین و ارز دیجیتال در قبرس شمالی است که شهریه ارزان و شرایط پذیرش مناسبی دارد. و در میان سایر رقبا می‌تواند ارزانترین انتخاب شما باشد!.

دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی: این دانشگاه رتبه اول از میان دانشگاه های قبرس شمالی و رتبه زیر ۶۰۰ در میان دانشگاه های جهان است و به عنوان بهترین دانشگاه دولتی در قبرس شناخته می‌شود.

شهریه تحصیل در رشته ارز دیجیتال و بلاکچین قبرس شمالی

مشخصات و هزینه تحصیل رشته مرتبط با ارز دیجیتال و بلاکچین در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی به شرح زیر است.

عنوان : international trade and business
دوره به زبان انگلیسی
مقطع کارشناسی
مدت ۴ سال
هزینه هر ترم با احتساب ۵۰ درصد تخفیف شهریه = ۲۷۰۰ دلار
هزینه های مازاد = ۱۵۰ دلار هزینه کتب زبان

مشخصات و هزینه تحصیل رشته ارز دیجیتال و بلاکچین دانشگاه Near east (خاور نزدیک) در قبرس شمالی به شرح زیر است.

دوره به زبان انگلیسی
مقطع کارشناسی ارشد با پایان نامه
مدت ۲ سال
هزینه هر ترم با احتساب ۲۵درصد تخفیف شهریه = ۱۰۵۰ یورو
هزینه های مازاد = ۱۰۵ یورو هزینه ثبتنام

تحصیل رشته بلاکچین و ارز دیجیتال در ایران

بلاک چین یک رشته تحصیلی نوظهور در کشور عزیزمان ایران است و در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از بخش ها قرار گرفته است. در ایران، علاقه به فناوری بلاک چین به دلیل پتانسیلی که در صنایع مختلف مانند مالی، لجستیک، مدیریت زنجیره تامین و غیره دارد رو به افزایش است و دولتمردان ایرانی نیز حمایت خود را از توسعه فناوری بلاک چین اعلام کرده اند و ابتکارات مختلفی از جمله راه اندازی آزمایشگاه بلاکچین بکار برده اند. این آزمایشگاه به عنوان مرکزی برای محققان، توسعه دهندگان و کارآفرینان بلاک چین عمل می کند و منابع لازم را برای توسعه و اجرای راه حل های مبتنی بر بلاک چین فراهم می کند.

چندین دانشگاه در ایران نیز شروع به ارائه دوره ها و برنامه هایی در زمینه فناوری بلاک چین کرده اند. هدف این دوره ها آموزشهای آکادمیک در مورد جنبه های فنی بلاک چین و کاربردهای بالقوه آن است و برخی از دانشگاه‌ها با شرکت‌های داخلی و بین‌المللی بلاک چین برای ارائه تجربه عملی و کارآموزی دانشجویان همکاری می‌کنند.

ایران همچنین خانه چندین استارت آپ و شرکت بلاک چین است که در حال کار بر روی توسعه راه حل ها در صنایع مختلف هستند. این شرکت ها برای ارائه راه حل های نوآورانه در زمینه هایی مانند هویت دیجیتال، حواله ها و مدیریت زنجیره تامین تلاش می کنند.اگر علاقه مند به تحصیل در ایران در زمینه بلاکچین و ارزهای دیجیتال هستید، لیست زیر توسط تیم تخصصی راهجو برای شما تهیه شده است:

  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشگاه علم و صنعت ایران
  • دانشگاه صنعتی اصفهان
  • دانشگاه فردوسی مشهد
  • دانشگاه صنعتی تبریز
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

مدارک لازم جهت تحصیل در رشته ارزهای دیجیتال و بلاکچین

مدارک لازم برای تحصیل رشته بلاک چین و ارز دیجیتال بسته به رشته یا دانشگاه متفاوت است. توجه داشته باشید در بخش زیر فقط مدارک مورد نیاز بصورت عمومی آورده شده است. چنانچه نیاز به ثبتنام و مشاوره رایگان دارید می‌توانید از همکاران ما در موسسه بین المللی راهجو کمک بگیرید.

فرم درخواست: که شامل درخواست رسمی برای پذیرش در یک برنامه یا موسسه خاص است. معمولاً از شما خواسته می شود اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس و اطلاعات تماس خود را ارائه دهید.

ریز نمرات دانشگاهی: ریز نمرات رسمی از هر مؤسسه آموزشی یا دانشگاه قبلی.

نمرات آزمون مهارت انگلیسی: اگر نیازمند تحصیل در خارج از کشور هستید باید نمرات یک آزمون مهارت انگلیسی مانند تافل یا آیلتس را ارائه دهید.

توصیه نامه: ممکن است از شما خواسته شود که توصیه نامه ای را از افرادی که می توانند توانایی های علمی و حرفه ای شما را تضمین کنند ارائه دهید.

بیانیه هدف: بیانیه هدف یک مقاله شخصی است که نشان دهنده انگیزه و اهداف شما برای مطالعه بلاک چین و ارزهای دیجیتال است.

رزومه: رزومه یا CV گزارشی است که تجربیات کاری، تحصیلات و سایر دستاوردهای حرفه ای شما را نشان می دهد.

پاسپورت: باید حداقل ۶ماه اعتبار داشته باشد.


جــــمع بنـــــدی:

تحصیل در رشته بلاکچین و ارزهای دیجیتال فرصت های جدیدی را پیشروی شما قرار میدهد. برای تحصیل در این رشته شما میتوانید از دانشگاههای داخل ایران یا خارجی استفاده کنید که هر کدام محاسن و معایب خود را دارد. به عنوان مثال اگر چه رشته تحصیلی بلاک چین در ایران به سرعت در حال رشد است و مورد توجه بخش خصوصی و دولتی در ایران قرار گرفته ولی تحصیل در دانشگاههای ایران عموما همراه با آزمون ورودی است و دشواریهای مختص به خود دارد.

تحصیل در رشته کریپتوکارنسی در دانشگاههای اروپایی و آمریکایی یک فرصت عالی است ولی هزینه زندگی بالا و اخذ پذیرش دشوار از این دانشگاهها باعث دلسرد شدن متقاضیان می‌شود. در میان فرصت‌های تحصیلی خارج از کشور ، قبرس شمالی محیطی پویا و رو به رشد را برای علاقه مندان به تحصیل بلاک چین و ارزهای دیجیتال فراهم می کند و نسبت به سایر دانشگاههای اروپایی سختگیری کمتری در مورد مدارک زبان انگلیسی آیلتس و تافل دارد.


سوالــات پر تــــــکــرار:

حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال در مورد چیست؟

حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال بر مطالعه و توسعه سیستم های دیجیتال غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتال متمرکز است و از رمزنگاری برای ارتباطات امن و ذخیره اطلاعات استفاده می کنند.

چه نوع مدرکی می توانم از تحصیل در رشته ارز دیجیتال دریافت کنم؟

شما می توانید مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا در علوم کامپیوتر، رمزنگاری یا رشته های مرتبط به بلاک چین و ارزهای دیجیتال دریافت کنید. برخی از دانشگاه ها نیز برنامه های بلاک چین و ارزهای دیجیتال خاصی را ارائه می دهند.

پیش نیازهای مطالعه بلاک چین و ارز دیجیتال چیست؟

پیش زمینه در علوم کامپیوتر، رمزنگاری، اقتصاد و سیستم های توزیع شده برای تحصیل در رشته بلاک چین و ارزهای دیجیتال مهم است. علاوه بر این، دانش زبان های برنامه نویسی مانند Python و C++ مفید است.

با مدرک بلاک چین و ارز دیجیتال چه شغل هایی می توانم داشته باشم؟

شما می توانید در عرصه های مختلفی در صنعت بلاک چین و ارزهای دیجیتال کار کنید، از مشاغل مرتبط با رشته ارز دیجیتال و بلاکچین میتوان توسعه نرم افزار، رمزنگاری، تجزیه و تحلیل داده ها و مدیریت کسب و کار نام برد

تقاضا برای متخصصان بلاک چین و ارزهای دیجیتال چگونه است؟

بازار کار برای متخصصان بلاک چین و ارزهای دیجیتال به دلیل نیازهای فزاینده فناوری های غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتال به سرعت در حال رشد است. این امر منجر به تقاضای بالا برای متخصصان با مهارت و دانش در این زمینه ها شده است.

آیا تحصیل دانشگاهی در رشته بلاک چین و ارزهای دیجیتال ارزشش را دارد؟

اینکه آیا مطالعه بلاک چین و ارزهای دیجیتال ارزشش را دارد یا نه به اهداف و علایق شخصی شما بستگی دارد. اگر علاقه مند به فناوری های غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتال هستید، پس مدرک تحصیلی در این زمینه می تواند شغلی پربار و رضایت بخش را برای شما فراهم کند.

نظر شما برای ما بسیار ارزشمند است.

امتیاز4.7 توسط 56نفر

اولین نفری باشید که امتیاز می‌دهید!

Telegram
WhatsApp
Twitter
Facebook
LinkedIn

26 دیدگاه دربارهٔ «تحصیل در رشته بلاکچین و ارز دیجیتال»

  1. سلام وقتتون بخیر خسته نباشد ببخشید میتوانید بگیر من باید چه رشته ای بخونم تا وارد ارزهای دیجیتال و بیتکوین اینا بشم کلاس نهمم

    1. امیررضا عزیز درود بر شما
      بهترین پیشنهاد برای شما این استکه ابتدا مهندسی کامپیوتر ۴ ساله به پایان برسانید و سپس در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا وارد رشته های مرتبط با بلاکچین و ارز دیجیتال شوید.

  2. میخوام در حوزه و رشته بلاکچین و ارز دیجیتال فعالیت داشته باشم و میخواستم مدرکشورو هم تا مقطع ارشد ادامه بدم چجوری میتونم شروع کنم

  3. سلام . پسر من ۱۵ سالشه. به رشته بلاک چین و ارزها علاقه داره
    اگر بخواهد خارج از کشور همون قبرس شمالی.برای ادامه تحصیل بره . برای دبیرستان چه رشته ای بره. واینکه حتما باید زبان انگلیسیش خوب باشه؟

    1. درود بر شما به راهجو خوش آمدید
      با توجه به سن فرزندتان، بهتر است در رشته ریاضی ادامه تحصیل دهند و سپس در رشته های تحصیلی مرتبط با علوم کامپیوتری تحصیل کنند. برای مهاجرت دانستن زبان انگلیسی الزامی است.

    1. سلام دوست عزیز ظاهرا این رشته در حال حاضر فقط در دانشگاه شریف است و متاسفانه از طریق رشته تجربی امکان پذیر نیست. ولی اگر تحصیلات خود را از طریق کنکور ریاضی و در رشته های کارشناسی مرتبط با کامپیوتر انجام دهید میتوانید برای مقطع کارشناسی ارشد بصورت تخصصی این رشته را در دانشگاههای خارج یا داخل بخوانید

    1. درود بر شما به خانواده راهجو خوش آمدید.
      رشته تریدری ارزهای دیجیتال بصورت مجزا نیست. در واقع رشته های زیادی مرتبط با اقتصاد و تجارت و امور مالی وجود دارد. شما میتوانید اول در این رشته ها تحصیل کنید و برای مدرک یا یادگیری رشته تریدری. از دوره های آنلاین معتبر یا مدارس فنی حرفه های استفاده کنید.

    1. شادی عزیز: سلام
      در حال حاضر خیر. ولی طبق صحبتی که با مسول آموزش داشتیم قرار هست ترکی هم ارايه بشه. لطفا از بخش تماس با ما یا ایکون واتساپ در پایین همین صفحه پیام بدهید تا در صورت ارايه در ترم جدید به شما اطلاع دهیم.

  4. سلام خسته نباشید. ممنون بابت توضیحات و مقاله مفیدتون. ممکنه بگید از چه راهی میتونم از شرایط تحصیل این رشته در دانشگاه فردوسی مشهد مطلع بشم ؟
    چون اسم این رشته داخل رشته‌های تاپ و سرشناس نبودن و نمیتونم پیداش کنم

    1. هستی عزیز؛ درود بر شما
      ممنون که مارو دنبال می‌کنید
      لطفا در خصوص دانشگاه مشهد از بخش آموزش دانشگاه بپرسید. اطلاعات ما در زمینه دانشگاههای خارجی به علت اینکه نمایندگی دانشگاههای خارجی هستیم بیشتر است. بهرحال اگر به نتیجه نرسیدید با تماس بگیرید پیگیری میکنیم.

  5. سلام وقت بخیر . ممنون از توضیحات خوب شما. میخواستم بدانم برای تحصیل در رشته ارز دیجیتال آیا قرارداد های هوشمند Smart contract یاد میگیریم؟

    1. سیامک عزیز؛ درود، به راهجو خوش آمدی
      قرار دادهای هوشمند بخشی از قابلیت های برنامه نویسی های جدید مانند سالیدیتی هست که اتریوم نیز بر روی آن اجرا شده. از آنجا که این قراردادها بر روی بلاکچین های مختلف میتواند اجرا شود شما الزاما همه آنها را در دوره تحصیلی نخواهید داشت ولی معمولا اصلی ترین مورد که همان سالیدیتی است را بصورت کلی (بدون جزییات) آموزش میبینید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه بین المللی راهـــجو، دارای مجوز ثبت رسمی در ایران است. جهت مشـــاوره‌رایــگان کلیک کنید:

حتما بخوانید...

هرگونه کپی برداری و استفاده از محتوای سایت حتی با ذکر منبع ممنــــوع است. جهت همکاری با موسسه بین المللی راهجو با ما در تماس باشید.